Verujem da se ovakve stvari i drugima dešavaju, a meni nešto učestalo, pa da iznesem slučaj. Stigne mi onomad, kao i mnogo puta do sada, poruka u inboks, na fejsbuku.

Kulturna poruka, kulturan i odgovor sa moje strane. Dakle, predstavio/la se kao žensko biće.

Da zanemarimo oksforde i ostale kembridže, računam, dobro mi dođe da se malo uvežbam na inostranom jeziku, valja se… sutra ćemo u EU, inshallah, pa da ne budem nepismeno čeljade, k’o velim, da odmah steknem adekvatnu poziciju u vezi sa poznavanjem engleskog jezika.

Avaj, krenu priča da sam ja pogrešno anderstendovala situaciju, te da sam omašila – umesto da uklavirim da je u pitanju male, ja sam, na osnovu imena Helga, ustanovila da je u pitanju female… Helga je, naime, srednje ime. A inače je u pitanju muškarac, nekako se podrazumeva – znamo od ranije, od prethodnih sličnih vaćaroša – marinac, a šra bi drugo, ipak je to prestižno zanimanje.

I tako taj oksfordski marinac, eto, dreždi u nekoj paćenićkoj mirovnoj misiji i baš je malopre hteo da podigne koji dolar na bankomatu u nekom predgrađu Kabula, kad ono – cvrc. USA, Pentagon, NASSA, koji već bogotac, kasni sa platicom koja je, inaće, nekoliko hiljada, možda i stotina hiljada dolara, pa ako bih mogla da mu uplatim neku kintu, evo, daće mi broj pasoša, socijalnog osiguranja, vozačke dozvole, krvnu grupu, broj cipela..

Blok.

A u sebi se mislim… Rođo, pa ti nemaš pojma da smo mi pasirali i piramide i skandike i dafimente… kojekakve lance i katance…

A i da imam, odakle mi?

Pogreši čovek, šta će.  Živa duša.

Gde natrča na Srbiju i mene, Srpkinju, izvaranu i očerupanu ko zna koliko puta u svom tzv. životu.

Inače, o Avganistancima, njihovoj kulturi, tradiciji i istoriji saznajem iz prve ruke, od najboljeg avganistanskog pisca, Haleda Hoseinija. Približio nam je svoju zemlju na lep i bolan način.

A o mirovnim misijama, tamo negde među talibanima i inim rodoljubima ekstremno islamističke orijentacije koji kolju zubima, odsecaju glave javno na trgovima, zavode red u onoj pustolini nad sopstvenim narodom – dok ovi, mirovni, kao nešto pregovaraju… nemam pojma, a i ne zanima me.

Pozdrav nepostojećem američkom marincu, sa srednjim imenom Helga, uz obaveštenje: Srbiju zaobiđi, Rambo, i mi smo dekintirani.

 

a58d3f499ea39a9fdfb3306c88dcc2ab

