humanost-1

Našla na internetu, pa dopravila. 

Jedina podela koju priznajem, jeste na ljude i neljude.

Za sve različitosti, ljudskost je zajednički imenilac.

Ovim vrednostima sam učena i naučena – da ne mrzim nikoga, a kamoli pojedine narode, kofesije, rase.  Tako, eto, uzalud je od mene očekivati aplauze svuda gde se izvrgavaju ruglu ljudi.

Zar iko može pomisliti da muslimanke vole hidžab?! Dajte, molim vas. Ako to – i slične budalaštine neko posmatra kao realne, voljne, opšteprihvaćene, neka pročita bar jednu knjigu Haleda Hoseinija ili Salmana Ruždija i biće mu jasno da to nema veze ni sa realnošću, ni sa islamom, ni sa pameću. To su talibanske, džihadske gluposti kojima se protive i od kojih se ograđuju svi normalni ljudi….

Među muslimanskim narodom imam puno prijatelja koje volim.

Isto važi i za pripadnike drugih religija, naroda među mojim prijateljima.

Oni i jesu moji prijatelji i u virtuelnom, kao i u realanom životu, zato što su ljudi, zato što su humani, zato što su čistog srca i otvorenog uma.

E da, da ne zaboravim, nimalo mi nisu smešni vicevi u kojima se olako ruga ciganskoj bedi i nemaštini, potencira njihova glupost i promiskuitetna i incestuozna seksualnost.

Čemu generalizovanje?

Ima veliki broj ciganskih kuća u kojima se može komotno jesti s (mermernog!) patosa, koji žive više nego pristojnim životom, koji rade i podižu svoju decu, učeći ih opštim vrednostima, možda uspešnije nego što to mnogi od nas čine.

A tek ona čuvena floskula kako su svi Hrvati ustaše i svi Srbi četnici!

Od toga momentalno dobijem gorušicu.

Hrvat koji mrzi Srbina, mrzi ljude. Takav ne može voleti ni Slovenca, ni Brazilca. Može voleti i slediti samo sociptate, kakav je i on.

Prosto, takva osoba je lišena emocija.

Tako ja na te stvari gledam.

Molim da me niko ne ubeđuje u suprotno.

I na kraju, ne i po važnosti, naravno: najveću zlobu, zlo, neljudskost, zavist, najgora poniženja, pokušaje rušenja ličnog dostojanstva, stručnog digniteta, nasrtaja na lični integritet – nažalost, doživela sam, da ne poverujete, od Srba, pravoslavnih, dabome, koji slave krsnu slavu, koji se krste sa tri prsta, koji uredno obeležavaju Božić, Vaskrs… i koji su iz srca Šumadije.

 

