1. Pohlepa (najskuplja i najjeftinija knjiga koju poseduješ)

Postaviti ovo pitanje meni koja se patim sa preko 15 hiljada naslova, nije baš uputno :-D. Za mene su sve knjige koje volim – najskuplje. Jeftine ne posedujem.

Prodajem i menjam on-line, preko licitacija.rs  😀

interliber_hole

  1. Bes (pisac sa kojim imašlove/hateodnos)

Bukovski. I redovno mu se vraćam. Svaki sadista nađe svog mazohistu.

9f6aec7394f676b9a288951aef85bed9_XL.jpg

  1. Proždrljivost (knjiga koju si „progutala“ nekoliko puta, bez trunke griže savesti)

„Aleksandrijski kvartet“ Lorensa Darela. Izuzetna priča. Bezvremenska ili svevremenska. Čitam je odakle god i dokle god i kad god. I ko zna koliko puta tako, bez reda. Jer, odakle god da počnem, uklapam se. I uvek nađem neku novu poruku koju nisam do tada prepoznala, uvek me očara neka nova deskripcija, neko novo poniranje u odnose koje Darel maestralno slika rečima.

26.06. Darel4.jpg

  1. Lenjost (knjiga koju si zapostavila zbog lenjosti)

Nešto mi bude neprihvatljivo u određenom momentu – ne znači da nije dobro napisano. Prosto, nije trenutak, nije moj trenutak za tu knjigu i to je to. Jedna od takvih knjiga je bila, recimo, „Biblija otrovne masline“ Barbare Kingsolver. Dugo mi je stajala na dohvat ruke, posle pročitanih pedesetak strana i – ništa. Nije mi se dalo da joj dam priliku. Barbari i njenoj „Bibliji“. A onda, sasvim slučajno, kao što to često biva u mom životu, prelistam je ovlaš i posvetim joj pažnju. Ne, ja nisam bila očarana tom knjigom, ja sam u tu knjigu bila zaljubljena, godinama, a onda je zaljubljenost prešla u ljubav, onu trajnu, stabilnu. Tako ja to. 🙂

biblija-otrovne-masline-barbara-kingsolver_slika_o_50028493

  1. Ponos (knjiga o kojoj najčešće pričaš kako bi se predstavila kao intelektualac)

Svakako, Rolsova „Teorija pravde“ :-D. To kad se baš pravim važna. Pomenem i Vila Kimliku, čisto da se zna da sam inovirala svoja znanja iz oblasti savremenih političkih teorija. I uporedih političkih sistema.

thumbskimlika3d

Odpametujem malo, pa kad vidim da me ljudi gledaju sumnjičavo, kao, vidi ovu, prsla načisto – povučem se u udobne beletrističke vode i spremno divanim o Haledu Hoseiniju, zgodan je i primenjiv u ovim migrantskim krizama. I obavezno razigra diskusiju, pogotovo onih koji ga nisu čitali. Oni su uvek i najglasniji.

kult-mala-spojite-je-sa-lov

Ili Amos Oz. Sjajan autor par knjiga koje sam pročitala, posebno „Priče o ljubavi i tami“ – gde govori o stvaranju Izraela, iz perspektive dečaka od desetak godina. Izuzetna knjiga kojom sam obuzeta u poslednje vreme. I rado o njoj govorim. Ne zato da budem pametna, nego zato što je sjajna, zaista sjajna.

prica_o_ljubavi_i_tami-amos_oz_v

  1. Požuda (tvoja knjiška simpatija)

Nesim je taj koji izaziva svakave emocije u meni (ah, stid me je i da pomislim, a kamoli napišem…!). Od glasa, hoda, navika, preko načina odevanja – sve do tanane duše i sjajnog mentalnog sklopa! To bi bio taj koji bi me ostavio bez daha. Nisam je Justina, nažalost. A da jesam, kojim srećnim slučajem, ne bih se tako poigravala njegovim emocijama… jer sam fina&duševna žena :-D.

  1. Zavist (knjiga koju bi želela da dobiješ na poklon)

Knuta Hamsuna, koga inače nisam čitala, tek planiram.

Slike preuzete sa interneta.

Pitanja prepisala odavde

