Danica_Ferina_daktilografkinja

Preuzeto sa interneta.

Beograd sedamdesetih.

Velika državna firma, administrativna.

Daktilo biro sa dvadesetak zaposlenih. Sve su žene.

Dve koleginice, a i komšinice – stan do stana u zgradi koje je kupila firma za svoje zaposlene. Sto do stola u kancelariji.

Zakačile se oko treće koleginice koja nije tu, a njih dve moraju da završe i njen posao , pa se uozbiljila situacija.

Nada, u kasnim tridesetim, debeljuškasta, udata, dvoje dece, posvećena kući, porodici, ne vodi preterano računa o izgledu. Pristojna i ništa više od toga.

Angelina, u sličnim godinama, takođe udata, takođe dvoje dece, ali, za razliku od koleginice i komšinice, tip-top! Utegnuta, vitka, doterana, visoke štikle, čarape sa šavom, mini suknja, košuljice, uvek lep sako, nokti savršeni, frizura više nego savršena.

U nekom trenutku, Nada kaže Angelini:

– Ti ćeš da pričaš o Bosinom moralu? Ti?! Ti što se švalerišeš, pa to čitava firma zna! Svi tvojim imenom ispiraju usta! Žao mi one dece i onog tvog muža što mu nabijaš rogove!

Angelina se prvo zbunila, pa osula paljbu po Nadi:

– A šta si ti? Bosin advokat? Je li, Nado, je l’ ti misliš da je lako imati švalera, a? Pogledaj me, dobro me pogledaj! Je l’ vidiš ti kako ja izgledam? A? Moj muž je svaki dan kao iz kutije: čist, uredan, po dva puta na dan menja košulje koje ja perem i peglam, znaš? Čist veš, čiste čarape, izglancane cipele. Svaki dan uredno ispeglane pantalone, da se posečeš na šav. Kravate uvek u tonu sa odelima, cipelama i čarapama. Deca uredna, čista, odlikaši u školi, vaspitana, svi ih hvale! Uvek skuvan ručak, kuća čista, sa poda može da se jede, komotno! Ulazila si kod mene, pa kad dođeš, valjda si videla moje zavese, prozore? Pločice, kada, šolja, lavabo – blista i miriše. I još stignem da imam švalera! A pogledaj kakva si ti, Nado? Pogledaj se u ogledalo! Zarozana, debela, zapuštena, masna kosa! Vidi gde ti je rajsferšlus na suknji – ode u šreh, falte ti došle sa strane, Nado. Nemaš dugme na blejzeru, otpalo, a nema ko da zašije. Pozadi i ne vidiš, otparao ti se porub, kao da si sakata. Nego ti malo pogledaj sebe, ne brini se za Bosu i njeno poštenje, a ni za mene i mog švalera!

Sutradan, Nada javila da je na bolovanju. Valjda da ušije to dugme i porub?

Angelina se preselila za sto pored Bose.

Svaka ptica svome jatu.

